Voorbereidingen Madagascar - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Petra Ree - WaarBenJij.nu Voorbereidingen Madagascar - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Petra Ree - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen Madagascar

Blijf op de hoogte en volg Petra

27 Augustus 2015 | Madagascar, Antananarivo

Lieve familie, vrienden, collega’s en andere belangstellenden,

Aanstaande zaterdag 5 september hoop ik voor 4 weken te vertrekken naar Madagascar om als operatie-assistente vrijwilligerswerk te doen voor Mercy Ships.
Mercy Ships is een internationale hulporganisatie die al sinds 1978 kansarme mensen in de armste ontwikkelingen landen voorziet van gratis medische zorg en ontwikkelingsprojecten. Deze hulp bieden zij met hun volledig varende ziekenhuisschip de Africa Mercy!
Mercy Ships streeft ernaar, in navolging van Jezus, het toonbeeld van liefde in actie te komen door hoop te geven en genezing te brengen.
Als je nog meer wilt weten over Mercy Ships, kijk dan op www.mercyships.nl

De Africa Mercy ligt momenteel in de havenstad Toamashina, aan de oost kust van Madagascar.
Madagascar is een eiland dat ten oosten van het vasteland van het continent Afrika ligt. Qua oppervlakte vergelijkbaar met Frankrijk.
Madagascar is één van de armste landen ter wereld. Het eiland heeft een unieke planten- en dierenwereld en staat bekend om de lemuren en baobabs.

Vanaf oktober 2014 ligt de Africa Mercy in de haven van Toamashina, omdat eerder in dat jaar Guinee en Benin niet bezocht konden worden in verband met het Ebola virus.
Na een onderhoudsperiode in Zuid-Afrika in de zomer van dit jaar, blijft de Africa Mercy tot de zomer van 2016 in Madagascar.

Tijdens mijn verblijf aan boord van de Africa Mercy probeer ik jullie zo veel mogelijk op de hoogte te houden van alle werkzaamheden, ervaringen en bijzondere gebeurtenissen.

Lieve groet,
Petra

• 27 Augustus 2015 - 22:37

Plonie En Wim Smit :

Lieve Petra,
    We wensen je een goede reis en een zegenrijk verblijf met je hulp in Madagaskar

• 03 September 2015 - 19:09

Amanda:

Ha die Petra,

Het is je gelukt om je reis verslag op jouw site te krijgen,TOP.
    We wensen je Gods Zegen toe met alles.
    Tip:als je je koffer pakt luister dan eens naar Kari Jobe Look Upon The Lord
    en het nummer (dit geld ook voor jouw op reis) I Am Not Alone.
    Veel plezier.

• 05 September 2015 - 18:55

Mandy Janssen:

Hi Peet,

Ik heb je helemaal niet meer gezien voor je vertrek èn je verjaardag, dus... Een hele goede reis en verblijf daar en als nog van harte gefeliciteerd. Lees gauw al je avonturen hier!!
    Groetjessss

• 07 September 2015 - 14:48

Wildejong:

Wat fijn, dat je dit werk weer mag doen. We leven graag met mee.
    Groetjes Wil en Arie

• 13 September 2015 - 17:29

Amanda:

Lieve Petra,

Al weer een week uit Nederland weg.
    Wij hopen dat je al weer je eerste operaties met de artsen hebt uitgevoerd.
    Dit is ook jouw passie en super mooi werk.
    Marilène,Levi en oma zijn vanochtend een bakkie uit de kerk wezen doen, gezellig.
    De doopdienst met Christiaan,Nathan,Mirre en Esther was echt heel bijzonder.
    Na de getuigenissen van hen zelf werden ze gedoopt.
    Een emotioneel moment en waardevol om je zoon zo te zien getuigen dat God hem heeft veranderd in Jezus naam. Amen.
    Het weer was zonnig, echt bijzonder zo als Christiaan al vermeldde in zijn uitnodigingsmail.
    Gisteren bij Ruud een borrel wezen drinken voor z'n verjaardag.
    In gedachten en gebeden staan wij rondom jouw en je team heen. We kijken ook uit naar je volgende verslag.
    Gods kracht, liefde en zegen toe gebeden.

Grace always, Amanda+fam.