Aankomst en eerste indrukken! - Reisverslag uit Pointe-Noire, Congo - Brazzaville van Petra Ree - WaarBenJij.nu Aankomst en eerste indrukken! - Reisverslag uit Pointe-Noire, Congo - Brazzaville van Petra Ree - WaarBenJij.nu

Aankomst en eerste indrukken!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

17 Maart 2014 | Congo - Brazzaville, Pointe-Noire

Lieve allemaal,

Allereerst dankbaar dat ik veilig ben aangekomen in Congo! Heerlijk dat ik met 2 andere vrouwen reisde, dat is een stuk relaxter dan alleen. We hebben een goede vlucht gehad en stonden zondag ochtend om 7 uur al op de luchthaven.
En heel gaaf om na alle voorbereidingen echt in Congo aan te komen om je droom, missie en avontuur waar te gaan maken.
's Ochtends maar gelijk naar een dienst gegaan voor patienten en de crew en wat geweldig om te zien hoe blij die mensen zijn met hun operatie en de mensen van Mercy Ships.

Digitaal ben ik geen ster maar het is toch heerlijk als je na alle inlogpogingen toegang hebt tot internet, e-mail en Facebook.

Vandaag, maandag de 17e was een enerverende dag; ik heb nog nooit zoveel informatie in een dag gehad en dat in het Engels.
Alle OK ins en outs waar je normaal gesproken misschien een week over doet. En dat was nog niet alles, daarna nog een rondleiding over het schip en een soort van orientatiecusus over veiligheid, brandinstructies, hygiene etc.
Wel geweldig om te zien hoe groot het schip is (ik verdwaal nog wel eens en vergeet wat bakboord en stuurboord is, voor de zeelieden onder ons)
en hoe alles organisatorisch reilt en zeilt.

Morgen ga ik echt op de OK beginnen en daar heb ik echt zin in.
Woensdag heb ik al mijn eerste "dienst", dat houdt in dat je bereikbaar bent voor eventuele complicaties na een operatie.
Na al deze informatie en indrukken is het bedtijd voor mij geworden.

Iedereen ontzettend bedankt voor het meeleven en de lieve, leuke en mooie reacties. Het is ontzettend gaaf om te zien en merken dat jullie zo meelevend en enthousiast zijn.

Lieve groet,
Petra

• 17 Maart 2014 - 22:29

Jeanine:

Ha petra!
    Klinkt echt goed. Nog even heel veel succes met wennen, alle indrukken, de taal de mensen en de diensten.
    Veel liefs en we bidden voor je!
    Derrick en ik

• 18 Maart 2014 - 08:55

Linda:

Hoi petra,
    Fijn dat je goed bent aangekomen.
    Indrukwekkend allemaal zeg. In 1 dag alle ins en outs en ook nog in het Engels. Haha, echt iets voor mij dat Engels.
    Ben heel benieuwd naar de komende weken. Zet 'm op Peet.
    Lieve groetjes, linda

• 18 Maart 2014 - 13:56

Marianne:

Super om te horen dat je goed bent aangekomen! Bijzonder hoor, maar alle indrukken zullen best heftig zijn!

Een mooie week!

Liefs marianne

• 18 Maart 2014 - 18:19

Emmy:

Ja hoor hier ook geen ster wat internet betreft maar ik heb je gevonden
    Wat fijn dat de reis goed is gegaan , heel veel succes hoor

• 18 Maart 2014 - 20:22

Amanda:

Hoi Petra,

Wat geweldig dat we zo contact kunnen hebben.
    De reis goed verlopen en met z`n 3en ,heel fijn voor je.
    We denken veel aan je.
    Vandaag voor het eerst gewerkt op Mercy Ships.
    Je wens is in vervulling gegaan.
    Morgen wensen we je een rustige dienst toe.

Grace always,

Amanda

• 19 Maart 2014 - 20:46

Petra:

Ha Petra,

Super dat we al een verslag van je kunnen lezen. Fijn dat het tot nu toe goed gaat. Het zal best dat je zoveel indrukken opdoet. Veel zegen op je werk!
    lfs Petra

• 19 Maart 2014 - 23:22

Andre:

Hè Peetje,

Ik hoop voor die mensen daar dat je tijdens de operaties wel het verschil weet tussen stuurboord en bakboord.
    Geniet er van!!

• 20 Maart 2014 - 14:12

Nathalie :

Hee tante Peet,

Wat fijn om te lezen dat de reis goed verlopen is en je er veilig bent!
    Heel veel succes met alles en we denken aan je!!

Liefs,
    Daan & Nath

• 20 Maart 2014 - 21:29

Mandy:

Hoi Peet,

Leuk dat het nu echt gaat gebeuren voor je, heel veel plezier en succes daar in het verre Congo. Misschien doe je nog nuttige informatie op voor de inrichting voor de ok's op Zwijndrecht daar ;)
    Groetjes Mandy

• 20 Maart 2014 - 21:41

Ma En Pa,:

Hallo Petra,
    Wij kunnen op dit moment nog niet mailen vanwege computer prpblemen

• 21 Maart 2014 - 21:50

Jolanda:

Hoi Petra,
    Geweldig om te lezen wat je beleeft aan boord. Heel veel succes en groetjes vanuit B'veld

• 24 Maart 2014 - 13:12

Ditta:

Hoi Petra,

Goed om van je te horen dat alle zo goed gaat maar ook wel heel veel info in korte tijd poeh man
    maar dat kan jij wel aan!!! succes he!
    groet ditta

enne ff tip stuurboord is rechts de rrrr van rechts makkelijk om te onthouden